Služby

KURZ NORDIC WALKING /též Severská chůze/

 

- srdce zatíží stejně jako pomalý běh, nohy však výrazně méně

 

Nordic walking má oproti té obyčejné chůzi hned několik výhod. Nejen že při ní výrazně odlehčíte kloubům dolních končetin a ulevíte si od bolesti zad, ale díky zapojení svalů paží a trupu také vzroste intenzita pohybu – tak i na rovině můžete dosáhnout podobné zátěže jako při pomalé chůzi. Zvyšuje se trénovanost celého organismu – obecná vytrvalost

 

V posledních letech se i u nás zařadila mezi velmi oblíbenou, navíc zdraví prospěšnou aktivitu, kdy při správné technice je využíváno až 90% svalů v těle.

 

TECHNIKA:

HLAVA je vzpřímená

RAMENA se aktivně pohybují vpřed a vzad, nevytahují se vzhůru

TRUP je v mírném náklonu dopředu, horní část trupu rotuje proti spodní

BOKY se pohybují vpřed s vykračující nohou

KOLENO oporové nohy je v okamžiku došlapu mírně pokrčené /jeho propnutí patří mezi

nejčastější chyby/

ODRAZ HULKAMI je aktivní, těsně za tělem uvolněte úchop madla, začněte rukama tlačit do

poutek a odraz ukončete až když je paže napjatá /poutka musejí být dostatečně utažená/

 

Správnou délku hole vypočítáte tak, že svou tělesnou výšku vynásobíte koeficientem 0,68.

TABULKA PRO VÝPOČET:

Délka hole /cm/

Pro tělesnou výšku /cm/

105

150 - 155

110

160 - 165

115

170

120

175 - 180

125

185

130

190 - 195

 

HŮL URČENÁ PRO NORDIC WALKING BY MĚLA MÍT :

- ergonomicky tvarované madlo /nejlépe alespoň částečně korkové/

  • odepínatelné poutko s možností dotažení

  • použité odlehčené, ale kvalitní materiály /slitina hliníku nebo karbon/

  • součástí také zkosená gumová krytka, která se na hrot navléká při chůzi po tvrdém povrchu

 

POUŽITÍ HOLÍ NW :

- při problémech se zády je dokáže provozování Nordic Walkingu výrazně upravit

  • pro posílení nejen fyzické zdatnosti, ale také imunity - zpestření běžeckého tréninku

  • využití v rámci rehabilitace /postupné zatěžování po zranění/

  • při regulaci osobní hmotnosti - chůze: 280cal/hod., NW chůze: 400cal/hod

 

KOLIK TOHO NACHODÍME ZA DEN ?

3 333 kroků – na obranu „před naprostým shnitím“ by měl udělat snad i „chromý člověk“

10 000 kroků – pro udržení základní fyzické kondice

15 000 kroků - chcete-li zhubnout

 

- individuální i skupinová výuka pod vedením zkušeného lektora

- zvolení stupně obtížnosti dle požadavků zákazníka

- cena odvíjející se od počtu lekcí

 

Kategorie

 

Tobi sport s.r.o.

Náměstí míru 27
744 01  Frenštát p.R.
Mob.: 732 466 994
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Otevírací doba prodejny:

Po - Pá:
 9:00 - 12:00
 12:30 - 17:00
Sobota: 9:00 - 11:30